Masa Hadapan Pasukan MotoGP Aprilia



Masa semakin suntuk, hanya berbaki kurang 6 bulan untuk memasuki musim 2021. Walaupun perlumbaan pada musim ini belum bermula namun masing-masing sedang persiapkan pasukan dengan mengatur strategi sebaik mungkin. 

Tidak ketinggalan Pasukan Aprilia yang kini sedang menghadapi masalah dalam mencukupkan barisan pelumba mereka setelah mana pelumba harapan, Andrea Ianone berkemungkinan besar tidak dapat berlumba sepanjang tahun hadapan. Mengikut perancangan asal, Aprilia ingin mengekalkan Aleix Espargaro dan Ianone pada musim seterusnya namun ianya terbantut. Buat masa sekarang Aprilia meletakkan Bradley Smith sebagai pengganti Ianone untuk mengharungi perlumbaan penuh tahun ini. Bradley Smith ialah pelumba penguji bagi pasukan ini.

Dalam pada masa yang sama, dikhabarkan pihak Aprilia sedang mengatur untuk memdapatkan Oliveira atau Francesco Bagnaia ke garaj mereka bermula tahun hadapan. Kedua-dua pelumba tersebut akan tamat kontrak mereka pada penghujung tahun 2020 dan sehingga ke saat ini, pembaharuan kontrak mereka belum dibuat. Ini bermakna Aprilia masih mempunyai peluang untuk merisik mereka dan mengadakan perbincangan bagi mencapai kata putus yang baik untuk keuntungan semua pihak.

#TwoWheels #MGPM 🇲🇾 #MGPFCM 🇲🇾 #TWmedia
#MO88
#FB63
#apriliagresini
#motogp

Comments

Follow Us