Tom Sykes Kekal di BMW 2021


Juara dunia 2013, sah kekal bersama pasukan BMW Motorrad WSBK bagi musim 2021. Perkhabaran ini disampaikan pada Rabu lepas dimana menjawab segala tanda Tanya siapakah gandingan sepasukan Michael van der Mark.

Sepanjang karier beliau dalam kancah WSBK, sebanyak 305 siri perlumbaan dan 112 podium telah dicapai Sykes. Pelumba berusia 35 tahun ini muncul pertama kali di saingan WSBK bersama Suzuki pada 2008 dan memenangi kejuaraan pertamanya pada 2011 bersama pasukan Kawasaki.

“Walaupun pada musim 2020 ini Sykes baru hanya sekali di ‘pole position’, kelibat dia masih ditagih BMW. Dia sudah 3 tahun bersama kami dan dia antara tunjang pasukan kami. Kami gembira dia kekal bersama BMW. Dengan bantuannya, pembangunan jentera S1000RR sangat positif dan kini kami merancang untuk berada di posisi terbaik kejuaraan.” Ujar Marc Bonger, Pengarah Sukan Bermotor BMW Motorrad.

Adakah gandingan Sykes dan van der Mark bakal membuahkan podium tahun hadapan? Sudah pasti BMW akan memberikan saingan hebat! Sama-sama kita nantikan. Teruskan bersama kami gais!

#TW #TwoWheels #TWmedia #Motul #FIM #WSBK #BMWMotorradWSBK #BWM #TomSykes #TS66 #MichaelvanderMark #VDM60 #BMWWsbk2021

 

Comments

Follow Us