Michelin Dalam Tekanan

Memandangkan sesi ‘GP Shakedown’ dan sesi ujian pra-musim di Litar Losail sudah rasmi dijalankan pada Mac ini, kini penaja utama MotoGP, Michelin dalam keadaan yang agak tertekan. Ini diakibatkan oleh 3 acara utama dalam awal kalendar MotoGP musim 2021 agak berturut-turut.

Kekurangan stok tayar dilaporkan untuk dibekalkan kepada setiap pelumba dan pasukan yang akan menjalani sesi berkenaan. Ini disebabkan oleh kebiasaannya sesi ujian itu akan mengambil masa lebih kurang 3 hari dan dari apa yang mereka ketahui daripada Dorna, sesi ujian berkenaan mungkin akan mengambil masa yang lebih panjang sehingga 4 ke 5 hari.

Sesi perbincangan dengan Michelin masih lagi berjalan. Kini, pengeluar tersebut sedang berkira-kira adakah mereka mampu untuk menghantar stok tayar bagi ujian itu dalam masa yang dijanjikan. Mampukah Michelin menyediakan barisan tayar untuk kesemua pasukan pada waktu itu? Sama-sama kita nantikan.

Teruskan bersama Two Wheels..!

#TW #TwoWheels #TWmedia #MotoGP #Moto2 #Moto3 #LosailCircuit #Qatar #QatarTest #QatarGP #Michelin #Shakedown #rookietest #underpressuretour

 

Comments

Follow Us