Kejayaan Ini Untuk Mendiang Gresini

 


Mendiang Fausto Gresini adalah orang penting yang menaikkan karier Jorge Martín Almoguera . Ketika itu Martin mula berlumba di Moto3 bersama pasukan Gresini Moto3 dengan memacu jentera Honda, dia akhirnya berjaya menjadi Juara Dunia 125cc sebanyak 2 kali dibawah seliaan Gresini.

Semalam merupakan detik bersejarah buat dirinya apabila menduduki tempat ketiga dalam saingan MotoGP. Musim ini adalah penampilan pertamanyanya di pentas perdana itu dan kejayaan yang digapainya semalam di dedikasikan kepada mendiang Gresini, atas jasanya terhadap Jorge Martin.

“Saya ingin mendedikasikan kejayaan ini buat Gresini. Ini adalah podium pertama saya di MotoGP. Dia (Gresini) orang penting dalam karier saya. Dia sentiasa bersama saya ketika mengadapi waktu-waktu sukar ketika di Moto3 dulu. Dia percaya pada saya dan kami berjaya juga akhirnya!” jelas Martin.

“Dia bukan sekadar seorang bos, kawan baik malah seperti seorang ahli keluarga buat saya. Hari ini, saya berhenti di ‘paddock’ pasukan Gresini dan memberikan pelukan buat mereka. Saya yakin dia (Gresini) pasti melihat dari atas sana. Terima kasih Gresini!” ujar Martin menamatkan perbualan.

Rata-rata, ramai ‘rookie’ yang hebat tahun ini sangat mneghormati mendiang Fausto Gresini. Sudah pasti mendiang mempunyai peribadi yang baik dan kehilangannya sangat terasa di kalangan pelumba muda di kejuaraan berprestij itu. Tahniah Jorge Martin!

Teruskan bersama Two Wheels..!

#TW #TwoWheels #TWmedia #JorgeMartin #JM88 #Ducati #Pramac #FaustoGresini #Gresini #Podium #MotoGP #DohaGP #DohaGP2021

Comments

Follow Us