Yamaha perkenal R1 Race

Afif Kembali Ke Litar Dengan Semangat Baru


Ahmad Afif Amran bakal kembali ke litar Kejuaraan PETRONAS Malaysian Cub Prix hujung minggu ini dengan motivasi baru.

Pelumba dari pasukan PETRONAS Sprinta Yamaha-CKJ ini telah meraih pingat juara sebanyak dua kali semenjak mula berlumba. Tahun lepas, Afif telah mendapat 3 kemenangan dan 6 podium daripada 10 perlumbaan. 

Pelumba yang telah menimang anak lelaki baru-baru ini berkata, “Cabaran saya adalah untuk meyeimbangkan masa dan tenaga untuk menguruskan komitmen antara keluarga dan kerjaya. Saya akan berusaha untuk beraksi dengan lebih kompetitif pada kejuaraan tahun ini dan mudah-mudahan dapat mencapai hajat menaiki podium.”

Pada tahun lepas, kelajuan jentera PETRONAS Sprinta Yamaha-CKJ bergabung dengan kemahiran pengendalian oleh Afif telah membawa kemenangan berganda. “Tahun ini, kami agak bersedia dan seperti pasukan lain juga, pasukan kami mencari pengubahsuaian yang lebih sempurna dan bersesuaian dengan jentera dan pelumba. Kami juga ada buat sedikit perubahan pada jentera berdasarkan data yang telah diperolehi daripada perlumbaan tahun lepas.”

“Matlamat kami tahun ini adalah untuk mensasarkan top 3 keseluruhan dan berharap doa daripada peminat untuk menyokong terus tanpa henti untuk mencapai kedudukan terbaik setiap pusingan.”

#TwoWheels @TwoWheels


 

Comments

Follow Us