Azroy Nekad Mempertingkatkan Prestasi di Tangkak


 Azroy Hakeem Anuar dari pasukan Honda Yuzy Idemitsu yang juga merupakan juara bertahan bagi musim ke-28, 2021 Kejuaraan PETRONAS Malaysian Cub Prix nekad kembali ke pusingan kedua dengan prestasi yang lebih baik bagi kategori CP150.

Litar Tangkak yang dikenali sebagai suatu litar yang teknikal mungkin bukan suatu kelebihan bagi pelumba Yamaha ini namun Azroy yang telah mengukir nama sebagai pemecah rekod pada tahun lepas akan mengambil langkah-langkah yang sewajarnya untuk memberikan yang terbaik di pusingan kedua nanti.

Kata Azroy, “Jentera baru Honda RSX mempunyai satu kelainan dari Honda RS. Engin RSX lebih mudah dikendalikan, mempunyai ketahanan yang lebih lama dan konsisten serta mempunyai ciri-ciri aerodinamik yang penting untuk perlumbaan.”

“Saya telah melakukan ujian perlumbaan di litar Tangkak baru-baru ini dengan menggunakan jentera RSX dan saya lebih yakin tahun ini, sekurang-kurangnya untuk naik ke podium.”

Pemilik pasukan, Shahrol Yuzy bin Ahmad Zaini berkata, “Bagi pusingan kedua, walaupun kita tidak dapat menjalani latihan di bulan puasa, kami telah membuat persediaan mental dan fizikal yang amat diperlukan bagi perlumbaan ini.”

“Dengan keadaan litar yang pendek, sememangnya sukar untuk kami menang di Tangkak nanti. Walaubagaimanapun, kami akan tetap berusaha keras untuk memecah kebuntuan kami. Kami yakin dengan pelumba kami seperti Azroy, Syazraz dan Amer Rossi dan terutamanya bagi Syazraz untuk membuat satu lagi kejutan memandangkan prestasinya yang bertambah baik.”

Teruskan bersama Two Wheels..!

Comments

Follow Us