RNF bakal menjadi pasukan satelit dari Itali?

 


Belum pun reda dengan berita penarikan diri Pasukan Suzuki Ecstar dari arena MotoGP menjelang penghujung musim 2022, kini timbul pula khabar angin menyatakan perpindahan Pasukan WithU RNF ke pengeluar jentera Itali bermula musim hadapan.

Pasukan WithU RNF menyambung kesinambungan Pasukan SRT musim lalu dengan menjadi pasukan satelit sokongan penuh Yamaha namun musim ini jentera Yamaha serba tidak menjadi. Walaupun Fabio telah menaiki podium namun sehingga kini beliau hanya mampu memenangi satu perlumbaan dan tiga jentera Yamaha lain masih tertinggal ke belakang. Ternyata misi Fabio untuk mengekalkan takhta kejuaraan musim ini agak sukar.

Berdasarkan sumber yang diperolehi, Pasukan WithU RNF bakal menjadi pasukan satelit baru kepada Aprilia bermula musim hadapan dan perbincangan antara kedua pihak sedang giat dijalankan. Ternyata tawaran sokongan penuh pengeluar jentera dari Itali ini amat menarik perhatian pasukan-pasukan yang bertanding, terutamanya RNF.

Siapakah pelumba yang bakal diserapkan kedalam pasukan baru ini nanti? Setelah Suzuki membuat keputusan untuk menarik diri dari dunia MotoGP, semestinya kontrak Alex Rins serta Joan Mir tidak akan disambung namun desas desus mengatakan Joan Mir bakal menggantikan tempat Pol Espargaro didalam Pasukan Repsol Honda, meninggalkan Alex Rins tanpa peluang kontrak baru bersama pasukan lain. Besar kemungkinan RNF akan mengambil peluang ini untuk mengambil Alex Rins serta Pol Espargaro bagi mengisi tempat sebagai pelumba baru pasukan satelit Aprilia.

Semestinya ianya masih terlalu awal untuk diperkatakan namun jika tiada angin maka pokok tidak akan bergoyang. Jika gabungan pasukan dan pelumba ini terjadi, ianya mampu menggegarkan lapangan MotoGP musim hadapan. WithU RNF Aprilia Racing Team, adakah ianya bakal menjadi kenyataan?

Teruskan bersama Two Wheels..!

Comments

Follow Us