Rossi kini hak milik BMW


Setelah berjaya menamatkan saingan perlumbaan GT bersama jentera Audi, kini Rossi secara rasmi menjadi pelumba naungan factory bersama BMW M Motorsport Work Driver team. Bahasa mudahnya adalah rossi kini sebahagian pelumba untuk membangunkan jentera BMW dan menjadi test driver BMW.

Rossi bakal membuat penampilan sulungnya untuk BMW di 12 hour Endurance Classic di Bathurst, Australia pada bulan February 2023. Rossi akan berlumba dibawah pasukan BMW M Team WRT.

Beliau akan memandu jentera BMW M4 GT3 dan akan bergandingan dengan Maxime Martin dan Augusto Farfus. Sebagai test driver, Rossi akan membuat lebih banyak penampilan untuk membangunkan jentera tersebut.

Untuk pengetahuan, pasukan yang rossi kini adalah pasukan yang sama dengan musim 2022 cuma WRT kini sudah menukar jentera mereka daripada Audi dan memilih BMW sebagai partner baharu mereka.

Walaubagaimanapun, Rossi sangat gembira atas kerjasama ini dan yakin pasukan mereka akan lebih kompetetif pada musim hadapan. Beliau juga berharap dapat belajar dan perbaiki lebih banyak kelemahan untuk bersaing di arena sukan 4 Roda ini.



Comments

Follow Us