Kekacauan bakal berlaku jika Pelumba tiada Bonus untuk 'Sprint Race' - Carlo Pernat

Kalendar MotoGP 2023 akan menampilkan perlumbaan Sprint pada setiap pusingan tetapi pelumba mendakwa mereka perlu dibayar tambahan untuk persembahan tersebut.

Sprint Race pada petang Sabtu adalah perlumbaan yang hanya berlangsung selama separuh jarak perlumbaan asal dan separuh mata akan diberikan untuk perlumbaan tersebut. Namun, Ura-ura menyatakan terdapat rasa tidak puas hati di paddock.

"Buat masa ini tiada bonus perlumbaan dalam kontrak dan jika mereka tidak memberikannya kepada kami saya raya kami tidak mahu berlumba." Tegas pengurus Bastianini tersebut.

Katanya lagi, mereka Carlo Pernat, Albert Valera [Aleix Espargaro dan pengurus Jorge Martin] dan dengan Giovanni Balestra [pengurus Maverick Vinales] Kami telah pun bersetuju dengan perkara tersebut. Mereka berkata bahawa jika Dorna berikan separuh mata, mereka juga inginkan separuh bonus. Beliau berkata lagi, kontrak mereka dengan pihak penaja pun sudah memasukkan Bonus tambahan sekiranya mereka memenangi perlumbaan Sprint dengan Separuh bonus di dalam kontrak masing-masing.

“Ia adalah pertarungan antara Dorna, pasukan dan pelumba,” tutupnya. Apa pendapat anda?

Sumber: Crash.net

Comments

Follow Us