Yamaha perkenal R1 Race

Pasukan Silap Percaturan

Selain Hafizh, Adam Norrodin juga perlu diberi perhatian apabila beliau juga kini bersaing di kejohanan WSBK dalam kelas WSSP. 

Adam berjaya meraih tempat ke 12 setelah berjaya memperbaiki kedudukan kembali setelah beliau kemalangan. Sebelum Red Flag, beliau berasa yakin dengan menggunakan slick dengan cuaca yang mixed conditions. Beliau bermula dari P21 dan lap by lap dapat mengejar sehingga ke P12 berkat daripada mendapat starting yang bagus. 

Selepas itu, hujan turun dengan lebat memaksa pelumba untuk berhenti dan perlumbaan dimulakan semula dalam posisi yang sama dengan sebelumnya. 

“Malangnya, selepas perlumbaan dimulakan semula, keadaan litar lebih basah daripada sebelumnya. Walaupun saya meminta team untuk menggunakan wet tires, team membantah dan memaksa saya menggunakan intermediate tires.”

 Oleh sebab itu, momentum saya tergugat dan situasi tidak membenarkan saya untuk push ke hadapan lagi. Walaubagaimanpun, Alhamdullilah saya selamat dan tiada kecederaan selepas jatuh, dan masih bersyukur dengan result”.

Comments

Follow Us