Marc tinggalkan Honda?


Desas desus pelumba MotoGP bagi Pasukan Honda Repsol, Marc Marquez meninggalkan Honda makin kuat diperkatakan, tambah pula Marc dan Puig kini masing-masing menyuarakan pendapat di media massa.

Kini Presiden HRC, Koji Watanabe pula tampil memberikan kata dua berkenaan isu perpindahan Marc. Bagi beliau, Honda tidak akan cuba memujuk Marc untuk terus bersama Honda jika pelumba tersebut ingin meninggalkan Honda.

“Kami akan menunjukkan perancangan pembangunan jentera Honda untuk saingan musim 2024 kepada Marc dimana ianga akan menggabungkan teknologi empat roda serta beberapa aspek lain agar kembali bersaing dengan pengeluar lain di litar. Kami pasrah jika Marc ingin tinggalkan Honda” 

“Semestinya prestasi jentera Honda amat teruk di saingan MotoGP dan kami sedar perihal ini serta sedang membangunkan jentera serba baharu menggunakan teknologi dari teknologi dua roda dan empat roda untuk saingan musim hadapan. Kami perlu meningkatkan keupayaan chasis, aerodinamik serta enjin jentera kami” - jelas Watanabe

Adakah perpindahan Marc bakal terjadi? Masing-masing telah menyuarakan pandangan didalam isu ini namun segala keputusan masih tertakluk kepada kata akhir dari empunya diri, Marc Marquez.

Teruskan bersama Two Wheels..!

Comments

Follow Us