Adakah ada harapan untuk KTM?


Dengan pengumuman secara rasmi Pedro Acosta yang akan beraksi bersama KTM didalam kelas perdana musim hadapan, kini KTM mempunyai 5 pelumba dan hanya empat tempat didalam dua pasukan. Jika dilihat dari segi nombor, ianya tidak logik namun Pengarah Sukan Permotoran KTM, Pit Beirer masih bersikap positif dan tidak akan sekali-sekali mengambil keputusan drastik dengan membuang salah seorang pelumba yang masih mempunyai kontrak musim hadapan demi Acosta.

Sebelum ini kita dikhabarkan dengan perihal perbincangan antara KTM dan pemilik Pasukan LCR mengenai kebarangkalian kerjasama untuk musim hadapan namun LCR menolak pelawaan ini dan memutuskan untuk terus kekal bersama Honda.

Tidak terhenti disitu, KTM juga telah melakukan perbincangan bersama Pasukan Gresini serta RNF namun kedua-dua pasukan tersebut masih ingin kekal masing-masing bersama Ducati dan Aprilia untuk musim hadapan.

Dengan cadangan asal untuk menempatkan 5 jentera KTM di grid musim hadapan yang ditolak oleh Dorna, Pit Beirer masih optimis dan kekal untuk berbincang bersama Dorna untuk menempatkan jentera tambahan di grid.

“Jika Dorna bersetuju untuk kami menambah jumlah jentera di grid musim hadapan menjadi 5, kami akan mengambil peluang yang ada ini untuk terus mewujudkan pasukan baru dan menjadikan jumlah keseluruhan jentera kami kepada 6 di grid” - Jelas Pit Beirer.

Teruskan bersama Two Wheels..!

Comments

Follow Us