Marc ingin bersara?


Pasti pengikut setia Marc Marquez risau dengan keadaan beliau sekarang. Masakan tidak, Marc masih belum menamatkan sebarang perlumbaan Ahad sehingga kini sepanjang musim MotoGP 2023. Dengan kecederaan pada kaki beliau yang masih belum pulih sepenuhnya, Marc kini beraksi bukanlah pada tahap 100% kemampuannya namun apakah yang terbuku dihati beliau?

Didalam satu temuramah bersama media, beliau akui dirinya bukanlah didalam kondisi terbaik untuk beraksi cemerlang di litar, tambahan pula jentera Honda sekarang bukanlah seperti dulu. 

“Sebelum memasuki litar, saya bersedia untuk bersaing dan menang namun saya tidak dapat berbuat sedemikian. Saya merasa kosong apabila berlumba di litar” - luah Marc kepada media.

Marc juga akui beliau pernah berfikir untuk bersara selepas desakan dari rakan-rakan serta peminat yang rapat dengan beliau namun ianya bukanlah keputusan beliau sekarang. 

“Saya hanya sempat beraksi dalam separuh dari tiga musim MotoGP berlangsung sebelum ini ekoran dari kecederaan yang dialami dan MotoGP telah meningkat dengan amat drastik. Tiba masanya untuk saya membina semula keyakinan dan berharap untuk kembali mengejar kejuaraan pada musim hadapan” - tambah Marc, mengakhiri temuramah.

Teruskan bersama Two Wheels..!

Comments

Follow Us