Yamaha perkenal R1 Race

Masa depan Honda di MotoGP


Dengan isu hangat perpindahan ayam tambatan Honda, Marc Marquez dari Pasukan Repsol Honda ke Gresini Racing, Honda kini berusaha untuk mendapatkan khidmat pelumba lain bagi menggalas tanggungjawab membangunkan jentera serta mampu memacu jentera Honda musim hadapan jika Marc memutuskan untuk meninggalkan mereka penghujung musim ini.

Bukan satu, bukan dua malah dikhabarkan kesemua pelumba MotoGP yang masih mempunyai kontrak atau tidak pada musim hadapan menerima lamaran Honda. Adakah ianya satu tindakan akhir dan terdesak Honda?

Umum mengetahui prestasi jentera Honda agak kurang baik sebelum ini namun peningkatan positif ditunjukkan oleh Marc dan Mir untuk dua pusingan ini namun adakah ianya mampu untuk menarik minat pelumba-pelumba lain untuk memutuskan kontrak sedia ada dan beraksi bersama Honda?

Pelumba Pasukan Gresini Racing, Fabio Di Giannantonio yang belum mempunyai kontrak pada musim hadapan menyifatkan ianya satu peluang yang sangat baik untuk beliau terus kekal bersaing di MotoGP dan tidak kisah jika hanya ditempatkan di pasukan satelit, LCR Honda.

Teruskan bersama Two Wheels..!

Comments

Follow Us