Aprilia SR GT 200 Replica dan Aprilia RS 660 Extrema kini di Malaysia






    Pada 8 November 2023 yang lepas, Didi Group merupakan pengedar sulung motorsikal Aprilia di Malaysia, telah melancarkan Aprilia SR GT Replica dan Aprilia RS 660 Extrema yang baru ketika acara ekslusif GP Malaysia 2023 Bertemu dan Bersua penunggang pasukan Aprilia Racing iaitu Aleix Espargaro dan Maverick Viñales.

     Aprilia SR-GT yang dikenali sebagai skuter “pengembara bandar (urban adventure)” telah direka untuk menemui semula keseronokan untuk menunggang setiap hari. Kali ini ditampilakn dalam versi Replika yang istimewa dan mempunyai nilai estetika yang diambil terus dari lakaran corak di Aprilia RS-GP iaitu motorsikal yang digunakan untuk kejohanan dunia MotoGP 2023 yang ditunggang oleh Aleix Espargaro dan Maverik Viñales.




  Spesifikasi Teknikal Aprilia SR GT 200





Bagi mereka yang ingin memperibadikan Replika SR GT mereka, menjadikannya lebih seperti RS- Jentera GP yang bersaing di trek di seluruh dunia, nombor perlumbaan dua Aprilia.

    Selain dari Aprilia SR GT 200 Replica, mereka melancarkan Aprilia RS 660 Extrema, iaitu versi model RS600 yang paling sporty. Nama Extrema mengingatkan Aprilia 125 Extrema iaitu satu model yang memiliki kuasa yang menonjolkan persembahan tertinggi dan versi 8 liter terlaju yang dikeluarkan pada tahun 1992 dan 1994.



    Terima kasih kepada kelengkapan kebiasaan yang diperhalusi dan diperbaharui, RS660 Extrema memberi skala berat dengan berat kering sebanyak 166 kg dan menetapkan aras baharu dalam terma nisbah berat kepada kuasa (yang didatangkan dengan 100 kuasa kuda, pada rekod di kelasnya), dimana kita semua tahu, adalah asas untuk keseronokan di jalan raya dan tunggangan yang berkesan di atas litar.

    Pencapaian ini dicapai dengan peralatan kebiasaan khas yang merangkumi, sistem ekzos yang sah dijalanan dan lebih ringan dibekalkan oleh SC Projek sekali dengan penyenyap karbon yang diletakkan pada sebelah kanan (tidak lagi ditelakkan di bawah enjin seperti asas RS660 biasa). Turut menyumbang kepada pengurangan berat keseluruhan adalah pelindung lumpur hadapan dan sampan baharu reka bentuk serba baharu, kedua-duanya diperbuat daripada karbon berkualiti tinggi. Sifat sporty RS 660 Extrema juga ditekankan oleh fairing ekor satu tempat duduk, yang menggantikan tempat duduk penumpang untuk meningkatkan reka bentuk anggun kawasan belakang. Tempat duduk penumpang datang dengan motorsikal, yang mengekalkan kelulusan tunggangan dengan pembonceng.

    Sebagai tambahan kepada elektronik standard pada RS 660 (yang termasuk kawalan cengkaman, ABS selekoh, brek enjin, peta enjin dan roda kawalan - semua boleh laras) RS 660 Extrema juga mempunyai perisian yang membolehkan anda menyediakan peralihan masuk pantas tetapan terbalik. Ini bermakna kotak gear boleh ditetapkan sepenuhnya secara autonomi, tanpa menggantikan mana-mana komponen motorsikal, sama ada dalam versi jalanan atau perlumbaan - sesuai untuk hari di dalam litar. Lakaran putih dan merah berdedikasi baharu jelas berinspirasikan sukan dan menyumbang untuk membuatnya boleh dikenali sepintas lalu.



Harga jualan pengenalan untuk SR GT 200 Replika ialah RM 20,900 (tanpa cukai jalan) manakala Aprilia RS 660 Harga jualan pengenalan Extrema ialah RM 79,900 (tanpa cukai jalan).

Tempahlah Sekarang melalui pengedar sah Aprilia berdekatan dengan anda melalui pautan ini.

Grazie 

Comments

Follow Us