Its a done deal - Simon


Lain yang diharapkan, lain yang muncul. Setelah khabar angin mengenai perpindahan Miguel Oliveira serta Fabio Di Gianantonio berpindah ke Pasukan Repsol Honda musim hadapan, nampaknya perbincangan antara kedua-dua pelumba dan Honda tidak menampakkan hasil positif. Kini Luca Marini dikhabarkan telah menandatangani kontrak dua tahun bersama Honda untuk beaksi bersama Pasukan Repsol Honda bermula musim hadapan sehingga penghujung musim 2025.

Walaupun tiada pengesahan dari pihak Honda mahupun Marini namun dengan memuat naik gambar VR46 mengenakan suit lumba Repsol Honda, Valentino Rossi ibarat mengesahkan khabar terbaru ini. Lebih-lebih lagi pemerhati-pemerhati MotoGP seperti Crash.net dan Simon Peterson mengesahkan kontrak telah ditandatangani antara Honda dan Marini.

Untuk rekod, beberapa kontrak pelumba bakal tamat pada penghujung musim 2024 dan tawaran Honda untuk mengikat kontrak setahun bersama pelumba baharu mungkin tidak menyenangkan calon pelumba namun dengan tawaran kontrak 2 tahun untuk Marini, pasti ianya menarik perhatian beliau. Tambah pula pasti ada perjanjian lain disebalik kontrak ini seperti penyerahan jentera juara Honda kepada VR46 agar lengkap koleksi beliau. Sama-sama kita nantikan.

Teruskan bersama Two Wheels..!

Comments

Follow Us