Aleix masih ingin berada dalam MotoGP.


Bersara bukanlah bermaksud langsung berhenti akan tetapi ia lebih kepada berhenti belumba semata. Pengumuman Aleix Espargaro baru-baru ini tentang persaraan beliau adalah lebih kepada tidak lagi aktif berlumba sepenuh masa seperti sekarang.

Pun begitu, cinta yang mendalam Aleix kepada dunia perlumbaan terutama arena MotoGP membuatkan beliau sukar untuk langsung putus hubungan dengan kejohanan yang paling berprestij ini.

Baru-baru ini Aleix telah menyatakan hasratnya untuk beralih kepada menjadi pelumba penguji MotoGP bagi mana-mana pasukan yang memerlukan khidmatnya. Seperti yang kita tahu, Aleix telah bersama Aprilia sejak sekian lama di mana ketika itu Aprilia langsung tidak dipandang malah bukanlah menjadi pilihan pelumba-pelumba untuk berhijrah. Walau bagaimana pun, Aleix tetap setiap dan kini kita dapat lihat Aprilia sering mendapat perhatian untuk memenangi perlumbaan.

Desas-desus terkini pula telah melibatkan Aleix dengan pihak Honda di mana berkemungkinan besar mereka akan berkerjasama. Aleix dilihat sudi untuk bekerja dengan HRC bagi menambah baik RC213V yang kini dilihat amat teruk dan langsung tidak kompetetif.

Comments

Follow Us